A MÁV-csoport beszerzési területe a Beszállítói / Vállalkozói partnerségi párbeszéd elmélyítéséért több irányban is tett jelentős lépéseket. Kiemelten néhány ezek közül:
Új gondolkodásmód meghonosítása.
Várjuk beszállítóink észrevételeit, javaslatait ezzel is lehetőséget teremtve az „élő” piac jobb megismerésére.
Visszajelzés a szállítóknak
A MÁV-csoport 2012 első félévében a kis- és középvállalkozóknak Beszállítói RoadShow-t indított. Az ország 20 városát érintő rendezvénysorozat célja volt, hogy a vasúttársaság minél több partnerének kínáljon együttműködési lehetőséget, ezáltal a vállalkozások minél nagyobb arányban vegyenek részt a cégcsoport tendereiben.
Folyamatok automatizálása
R2P kiterjesztése Csoport szintre
A MÁV-csoport 2010-ben bevezette a Basware beszerzési és számla feldolgozási rendszert, melynek egyik fő célkitűzése a központosított és automatikus számlabefogadás megteremtése. A beérkező számlák információ tartalma szkennelés után automatikusan „kiemelésre kerül” ( OCR ) és megtörténik a beszerzési előzménnyel történő összevetése. Hármas egyezés esetén (megrendelés – teljesítésigazolás – számla) a számla feldolgozása automatikus, kifizetése gyorsabb, így a bevezetett informatikai megoldás mind a cégcsoport partnerei számára, mind pedig a MÁV csoport számára előnyös.
Belső (igénylő) és külső (szállító) szereplők számára is átlátható és egyértelmű folyamatok
Elektronizálás – Hírlevél, e-Árlejtés, e-Beszerzés
Az átlátható, hatékony és egyértelmű beszerzési folyamatok kiterjesztésének fontos eszköze az elektronizálás.
2011 tavaszán indult el a Beszállítói Hírlevél szolgáltatása (melyre már 2000-nél több vállalkozás regisztrált), majd bevezetésre került az e-Árlejtést valamint kialakításra és elindításra az e-Beszerzés rendszer.
A beszerzési folyamatok a bevezetett e-Beszerzés rendszer segítségével az átláthatóság mellett még hatékonyabbá válnak, így segítve a beszerzési döntések meghozatalát, illetve vállalkozói oldalról az ajánlatadást, ezáltal gyorsabbá téve a beszerzést. Ennek keretében a beszerzési eljárások egy elektronikus tendereztetési felületen kerülnek lebonyolításra. A rendszer támogatja a beszerzési eljárások teljes folyamatát: az ajánlatkérések összeállításától az ajánlatkérésen és - benyújtáson keresztül az eredményhirdetésig. Mindemellett biztosítja az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti kommunikáció lehetőségét, a kérdések-válaszok és a hiánypótlások gördülékeny kezelését. Az ajánlattévők számára biztonságos megoldásokat nyújt a rendszer, ugyanis egymástól teljesen elkülönítve kezeli az ajánlatokat, s számos egyéb biztonsági elemet tartalmaz.