[1]A megállapodást Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója jelenlétében Evgeny Tankhilevich, az ISD DUNAFERR Zrt. cégvezetője, dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. Igazgatóságának elnöke, valamint Vaso Janicic, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója látta el kézjegyével.
A mai aláírás feltételeit az a szerződésben rögzített keretrendszer tette lehetővé, amelyet tavaly év végén az ISD DUNAFERR, az ISD Portolan és a Rail Cargo Hungaria vezetői mellett, a térségben átrakó tevékenységet végző Záhony-Port, valamint a Kelet-Trans és Transit-Speed vezetői írták alá. Az aláíró átrakó vállalatok elsősorban a Dunai Vasműbe érkező nagy mennyiségű vasérc, szén, buga és más anyagok záhonyi átrakásához biztosítanak kapacitást. Az átrakási tevékenységre határozatlan időre, míg a fuvarozási feladatok ellátására öt évre vállaltak elkötelezettséget az érintettek.
A térségi együttműködésnek köszönhetően a DUNAFERR a tavalyi mennyiségekhez képest már idén 50%-kal növeli a Záhonyon keresztül vasúton a dunaújvárosi vasgyárba fuvarozott nyersanyagok és az onnan kiszállított késztermékek volumenét, várhatóan 1,7 millió tonnára. A 2015. évi forgalommal összevetve a növekedés két és félszeres. A forgalom bővítését a DUNAFERR-ben az elmúlt időszakban végrehajtott beruházások tették lehetővé. A termelés ismét két kohóval folyik, a meleg hengermű motorjának cseréje hengerelési többletkapacitást biztosít, így a havi kibocsátás akár negyedével is nőhet.
A Rail Cargo Hungaria és a DUNAFERR hosszú távú szerződések alapján történő együttműködése már egy évtizedes múltra tekint vissza. A DUNAFERR cégcsoport évente kb. 4 millió tonna forgalmat bonyolít az RCH-val, ami ez utóbbi összforgalmának több mint 12%-át jelenti. A forgalom zavartalan és biztonságos lebonyolításának növelése érdekében néhány héttel ezelőtt dr. Kovács Imre megállapodott az Ukrán Vasutak elnökével arról, hogy a két társaság az idei évre meghosszabbítja együttműködési szerződésének érvényességét. A különböző gazdasági és egyéb korlátozások ellenére az Ukrajnából Magyarországra belépő forgalom a 2016 végére 9%-kal nőtt.
A Dunaferr által igényelt többletteljesítmény megteremtheti a feltételeket Záhony felzárkózásához az átrakók közötti piaci versenyben, több száz érintett munkahely megőrzését garantálja.