További 21 Stadler FLIRT motorvonatot vásárol a MÁV-START

2015. július 15. szerda, 13.58 / Utolsó módosítás: 2015. július 15. szerda, 14.53
FLIRT motorvonat

USZT Széchenyi 2020 logó

.
 

Dunai Zoltán és Zaránd György

Összesen 21 FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat szállításáról írt alá szerződést a mai napon a MÁV-START Zrt. és a márciusban kiírt közbeszerzés nyertese a Stadler Bussnang AG. A járműveket egyenként 5,788 millió euróért szállítja a Stadler. Az első vonatokat ez év októberében szállítja le a gyártó, míg az utolsó járművek 2016 decemberéig érkeznek Magyarországra. A korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonatok Budapest elővárosában szolgálják majd az utazóközönséget.

A közbeszerzést a MÁV-START két különálló részre bontva írta ki. A pályázók egymástól függetlenül tehettek ajánlatot hat illetve tizenöt darab motorvonat szállítására. Ennek oka az volt, hogy hat jármű beszerzését még az ebben az évben záródó Közlekedés Operatív Program, míg tizenöt vonat vásárlását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból fedezik. Ennek megfelelően a Stadler az első hat motorvonatot 2015 októberéig, a további tizenötöt pedig 2016 decemberéig adja át a személyszállító vasútvállalatnak. A MÁV-START ezzel a beszerzéssel 2016 végére már 123 FLIRT vonattal fog rendelkezni.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójaUtasaink már az eddig beszerzett 102 FLIRT motorvonatunkkal is csak nyertek, és ez az örvendetes széria most folytatódik – emelte ki Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A magyar vasút képletes történelemkönyvébe vastag betűkkel kerül be ez a nap, hiszen újabb 21, korszerű villamos motorvonattal gazdagodik a járműflottánk – mondta Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója.

A Stadler 10 éves hazai jelenléte során összesen 133, magas hazai hozzáadott értékű vonatot értékesített, ebből 123-at a MÁV részére. Büszkék vagyunk, hogy az évek során a Magyar Államvasutak újkori történetének egyik legjelentősebb beszállítójává válhattunk, mondta el Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója.

Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.

Háttérinformációk:

A Kormány tavaly novemberi határozatában hagyta jóvá az „Elővárosi vasúti személyszállítás céljára 6+15 darab villamos motorvonat beszerzése a MÁV-START Zrt. részére” tárgyú projekt műszaki tartalmát. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése szerint a MÁV-START márciusban írt ki nyílt közbeszerzési pályázatot az utazók kiszolgálásának folyamatos javítását célozva. Az eljárás két részajánlatára – a hat és a tizenöt darab motorvonatra – két-két pályázat érkezett. Mindkét esetben a Stadler Bussnang AG adta be az összességében előnyösebb ajánlatot, amely minden szempontból megfelelt az ajánlati felhívásban és a jogszabályokban foglalt feltételeknek. A fejlesztési tárca a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további motorvonatok forgalomba állítását tervezi a következő években.

Budapest, 2015. július 15. 

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Stadler Rail Csoport

USZT Széchenyi 2020 logó