A Magyar Vagon Vasúti Kft. stratégiája – az ország iparfejlesztési stratégiájának részeként – a vasúti járműjavítási piac vevői igényeinek megfelelő komplex vasúti járműjavítási, karbantartási, felújítási szolgáltatások fejlesztésével a gépgyártó és járműjavítást igénybe vevő szereplők szegmentált szükségleteinek fenntartására, kielégítésére, hatékonyságának növelésére terjed ki rövid-, közép- és hosszútávon. Célja a vasúti járműfejlesztési- és gyártási tevékenység átfutási idejének lényeges csökkentése, amelyet a gyártási kapacitások rugalmas fejlesztésével, az új technológiák meghonosításával, valamint a folyamatosan képzett szaktudással rendelkező munkavállalók részvételével kíván elérni.
A társasági, üzleti törekvések elérése érdekében a megfelelő létszámú, összetételű, képzettségű és motiváltságú munkaerő hosszútávú biztosítását, a hatékony erőforrás gazdálkodást, önállóságra és felelősségvállalásra épülő vállalati kultúra kialakítását tűzte ki célul, ezzel is segítve a Társaság versenyképességét és folyamatos fejlődését.
A Magyar Vagon Vasúti Kft. menedzsmentje kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a Társaság tisztában legyen kultúrája valós értékeivel és ezek alapján az üzleti stratégiával összehangolt, a versenytársaktól megkülönböztető, a célcsoportok számára vonzó, ugyanakkor hiteles munkáltatói márkát teremtsen. Feladatának tekinti az élhető és szerethető munkahelyek megteremtését, az elégedett és magas szakmai tudással rendelkező munkatársak bevonzását és megtartását, illetve kompetenciáik fejlesztését, amely biztosítja a hatékony és biztonságos munkavégzést, valamint a magas színvonalú társasági szolgáltatások feltételeit is.